English | Українська

Грантери МОМ представили свою продукцію на провідному ярмарку Києва

Київ, 15 жовтня 2018

Київ — П’ятдесят мікропідприємців, котрі отримали підтримку МОМ у рамках програм для внутрішньо переміщених осіб та людей, що зазнали наслідків конфлікту, виставили свої товари на популярному фестивалі «Вулична їжа», який минулих вихідних (13–14 жовтня) пройшов у столиці. Зазвичай подія збирає понад 15 000 гостей, які приходять сюди поласувати й купити сувеніри ручної роботи. Грантерам МОМ, що продавали на ярмарку мед, шоколад, печиво, натуральні йогурти, косметику, гончарні вироби, іграшки та сумки власного виробництва, організатори ярмарку надали торгові місця безкоштовно.

Від початку кризи в 2014 Агентство ООН з питань міграції допомогло понад 8 000 ВПО та людей, що зазнали наслідків конфлікту, відкрити власний бізнес або стати самозайнятими. І майже вдвічі більше людей пройшли тренінги з бізнесу та кар’єрного розвитку, організовані Представництвом МОМ в Україні.

Агентство ООН з питань міграції також започаткувало Національну платформу бізнес-взаємодії — онлайн- та офлайн-ресурс, який об’єднує до 4 500 підприємців з-поміж ВПО та членів місцевих громад, сприяючи їхній співпраці, розбудові бізнесу та створенню нових робочих місць.

«Конфлікт тягнеться вже п’ятий рік, створюючи масштабні проблеми для української економіки та відбираючи величезні ресурси. У цих умовах залучення донорів та міжнародних спільнот залишається надважливим для того, щоб задовольняти потреби мільйонів постраждалих людей, — зазначає Голова Представництва МОМ в Україні д-р Томас Лотар Вайс. — Водночас роль громадянського суспільства та бізнесу в інтеграції ВПО є незаперечною. Ми глибоко вдячні бізнес-партнерам, котрі долучаються до ініціатив із соціальної відповідальності, спрямованих на підтримку вразливих мігрантів в Україні».

Учасниця ярмарку Олена виставила на продаж декоративний текстиль, виконаний у техніці петчворк, та еко-сумки. Вона мати трьох дітей і професійна кравчиня. У 2014 році Олена була вимушена виїхати з Донецької області й оселилася в Козятині. Робоче обладнання довелося залишити, тож починати все спочатку на новому місці було важко. Зрештою жінка зібрала трохи грошей і купила просту швейну машинку, а згодом вона отримала професійну машину та оверлок від МОМ. Тепер Олена шиє уніформи для багатьох київських ресторанів, співпрацює з відомими ательє й розпочала реєстрацію власної торгової марки. Вона також приймає приватні замовлення. Серед клієнтів є й іноземці, котрі працюють в Україні і, користуючись нагодою, замовляють унікальне вбрання, створене саме для них. У серпні Олена відкрила власну майстерню в центрі Козятина. «Я щаслива мати роботу, яка дозволяє мені творити, мати стабільний дохід і зустрічатися з людьми, які підтримують мене і надихають», — розповідає вона.

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ
Політика прозорості