English | Українська

ЦЕРЕМОНІЯ НАГОРОДЖЕННЯ ДЛЯ БІЗНЕСІВ-ЗМІНОТВОРЦІВ: НАГОРОДИ ВІД ПРОЄКТУ SVIDOMO MADE ЗНАЙШЛИ ВЛАСНИКІВ

22 жовтня 2021

Створення спільноти українських виробників та споживачів, для яких відповідальність перетворилася на їхню ДНК стало ключовим досягненням проєкту Svidomo Made («Відповідально зроблено в Україні»), який завершився підсумковою конференцією в Києві 20-21 жовтня.

Захід продемонстрував, що соціальна відповідальність стає мейнcтримом в Україні. Опитування*, проведене в рамках проєкту, засвідчило, що кожен четвертий український споживач не лише відмовлявся купувати товар того чи іншого бренду через його позицію з соціальних та екологічних питань, але й робить це постійно. За даними опитування, 52% респондентів зазначили, що найголовнішим аспектом корпоративної соціальної відповідальності є захист прав працівників та гідні умови праці. Третина опитаних (33%) вважають важливим захист і турботу про довкілля.

Проєкт Svidomo Made втілювався з листопада 2020 року до жовтня 2021 року Міжнародною організацією з міграції (МОМ), Агентством ООН з питань міграції, спільно з неурядовою організацією Made in Ukraine з метою популяризації відповідального виробництва і споживання в Україні. Підсумком проєкту стало напрацювання Стандарту корпоративної відповідальності для малих і середніх підприємств. Ця інструкція дає змогу перевірити дотримання компаніями шести принципів сталості, що включають етичне працевлаштування та гідну оплату праці; безпечні умови праці; відмову від дитячої праці та експлуатації працівників; відсутність дискримінації та популяризацію розмаїття на робочому місті; прозорість ланцюгів постачання та захист і збереження довкілля.

П’ятнадцять українських підприємств зголосилися взяти участь в оцінюванні, здійсненому експертами проєкту Svidomo Made, які відвідали кожну компанію, аби перевірити, наскільки вони дотримуються критеріїв Стандарту. На підсумковій конференції два підприємства, що спеціалізуються на виробництві екологічних засобів для прибирання та косметики, отримали «знак якості» Svidomo Made як відзнаку цілковитого дотримання принципів Стандарту.

«Проєкт продемонстрував, як малі та середні підприємства, що стали на шлях сталості, залучають принципи соціальної відповідальності та захисту довкілля у своє виробництво. Ці приклади справді надихають, — зазначив Ан Нгуєн, Голова Представництва МОМ в Україні. Приватний сектор є важливим партнером у досягненні Цілей сталого розвитку та Глобального договору про безпечну, впорядковану та регульовану міграцію. Працюючи разом, ми поділяємо зобов’язання щодо припинення експлуатації трудових мігрантів, запровадження стандартів прав людини, які допомагають запобігти вразливості таких працівників, а також зміцнення співпраці між секторами та усіма зацікавленими сторонами задля стійких позитивних змін».

Пандемія COVID-19 завдала суттєвого удару по українському бізнесу, але водночас сприяла підвищенню попиту на сталість, адже споживачі надавали перевагу місцевим виробам багаторазового використання. Водночас, як зазначив колишній директор Офісу розвитку малого і середнього підприємництва при Міністерстві економічного розвитку України Андрій Слабінський, пандемія погіршила ситуацію з працевлаштуванням — коли під питанням опинилося виживання бізнесу, підприємці ще неохочіше йшли на формалізацію трудових відносин з працівниками: «Вкрай важливо якнайшвидше запровадити зміни до трудового законодавства щодо форматів і форм працевлаштування. Йдеться про такі форми, як робота з нефіксованим робочим часом, строкові трудові договори, що мають дозволити бізнесу витримувати необхідний мінімум. Наявність трудового договору є саме таким мінімумом, після якого вже можна вести мову про дотримання компонентів Стандарту», — зазначив він.

«Примусова праця є найпоширенішою формою експлуатації в Україні. Ми ставили за мету підвищити обізнаність малого та середнього бізнесу про стандарти безпечного та етичного працевлаштування. Також ми прагнули покращити бізнес-клімат в Україні, створюючи альтернативи неврегульованій міграції, щоб у людей не виникала потреба шукати кращої долі, зокрема за кордоном, що доволі часто призводить до потрапляння у ситуацію торгівлі людьми, як поза межами, так і всередині країни», — наголосила Анна Кареліна, координаторка проєкту Svidomo Made у Представництві МОМ в Україні.

Проєкт Svidomo Made («Відповідально зроблено в Україні») був втілений за фінансування Фонду розвитку МОМ (IDF) та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). У рамках проєкту було створено онлайн-платформу, аби об’єднати виробників і споживачів, які цінують сталий розвиток, та поділитися найкращими прикладами відповідального стилю життя.

* Опитування було здійснене у вересні 2021 року шляхом онлайн-інтерв’ю з 814 респондентами у містах із населенням понад 100 000 осіб віком від 25 до 40 років. Окремо 209  телефонних інтерв’ю було проведено з керівниками мікро-, малих та середніх підприємств.  

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ
Політика прозорості